Как да бъда медийно атрактивен?

Интензивен практически курс с Деси Стоянова
за ефективно общуване с медиите

Бутиков формат за 5 Дами

13 и 14.01.2024 | 10:00 - 18:00 часа
гр.София, ул.Георг Вашингтон 24
ATRIUM Business Center & CoWorking

Медийно атрактивен
Какво търсят медиите и как да им го дадете, така че да получите това, което искате
  • Знания
    Курсът дава практически знания за начина, по който функционират медиите и запознава с ясен алгоритъм за привличане и задържане на медийното внимание в 6 стъпки, тествани в практиката. Работи се по изграждането на умения за формулиране на ефективни послания, използването на истории и данни като аргументи към тях, усвояване на техники за справяне с трудни въпроси, използването на силен медиен език, овладяването на езика на тялото и гласа, преодоляването на „сценичната треска" и пр.
  • Практика
    Ще бъдат включени практически задачи и тренинги, съобразени с темите, които представляват интерес за Вас и комуникационните цели, които си поставяте. Конкретни примери ще бъдат извлечени и от Ваши досегашни медийни изяви (в случай, че бъдат предоставени такива преди старта на обучението). Техният анализ и обсъждане ще Ви помогнат да пречупите новите знания през призмата на досегашния си опит.
  • Интервюта
    По време на обучението се провеждат тренировъчни интервюта, които позволяват упражняване в симулирана среда на целия спекър от придобити знания и умения. Тренировъчните интервюта са обект на обстоен анализ, въз основа на който се дават конкретни препоръки и насоки за допълнително надграждане на усвоените умения.



Съдържание
Курсът се състои от 13 модула
  • 1
    Алгоритъм за привличане и задържане на медийното внимание в 6 стъпки
    ▪ Какво търсят медиите? Що е то новина? Критерии за новина.
    ▪ Законът на негативното пристрастие в медиите.
    ▪ Как да привлечете вниманието с„добра"новина?
    ▪ Ролята на данните в ефективното медийно говорене.
    ▪ Историите като инструмент за разбиране, запомняне, емоционално въздействие, убеждаване и влияние.
    ▪ Как да бъдете разпознаваеми и да се позиционирате като говорители по важните за вас теми?
    ▪ Какви са качествата на атрактивните за медиите събеседници?
    ▪ Как работи принципът на Мечо Пух в медиите?
  • 2
    Основни правила за работа с медиите
    ▪ Защо почти винаги е по-добре да говорите? Кога да кажете „не"?
    ▪ Защо да спазите крайния срок не е достатъчно?
    ▪ Няма такова нещо като „официално" интервю.
  • 3
    Подготовката
    ▪ Какво трябва да знаете преди интервюто?
    ▪ Как да предвидите въпросите и да подготвите своите отговори?
    ▪ 5 „К" и 1 „З" - основните въпроси, на които всеки журналист търси отговор
    ▪ Въпросите, свързани с общата култура и актуалните теми – задължителна част от подготовката. Защо?
  • 4
    Посланието
    ▪ Характеристики на ефективното медийно послание.
    ▪ Как да формулирате своето?
    ▪ Типове послания.
  • 5
    Историите
    ▪ Как да разказвате историите?
    ▪ Характеристики на въздействащата история
    ▪ Историята като троянски кон.
    ▪ Откъде могат да дойдат историите?
  • 6
    Цифрите и данните
    ▪ Как да поднасяте данните?
    ▪ Данните като аргумент към посланието.
    ▪ Поставяне на цифрите в подходящия контекст. Силата на сравнението.
  • 7
    Синхроните
    ▪ Що е то синхрон?
    ▪ Характеристики на силния синхрон.
  • 8
    Езикът
    ▪ Силен и слаб език.
    ▪ Как да рисувате картини с думи и думите Ви да оставят трайни следи в съзнанието на публиката?
    ▪ Клишетата и общите приказки срещу конкретиката.
    ▪ Ролята на тропите и фигурите на речта.
    ▪ Как да се отървете от паразитите?
  • 9
    Невербалните изразни средства
    ▪ Кое казва повече – думите, гласът или езикът на тялото? Правилото 7-38-50.
    ▪ Колко важни са интонацията и тонът?
    ▪ Как да използвате паузата като оръжие?
    ▪ Какво да правите с ръцете?
    ▪ Каква да е позата?
    ▪ Излъчването, което прави чудеса!
    ▪ Външният вид.
  • 10
    Трудните въпроси
    ▪ Как да не загубите контрол над интервюто и да успеете да предадете посланието си, дори когато въпросите водят в друга посока?
    ▪ Техники за отговаряне на трудни въпроси.
    ▪ Как се прави мост и що е то „сандвич с послание"?
    ▪ Как да реагирате, ако се опитат да Ви хванат в крачка?
  • 11
    Специфика на различните типове медийни изяви
    ▪ Интервю на запис за репортаж. Остават Вашите отговори.
    ▪ Телевизионно интервю на живо в студио.
    ▪ Пряко включване с репортер на терен.
    ▪ Дистанционно телевизионно интервю на живо.
    ▪ Интервю по телефона на запис за радио, печат или онлайн медия.
    ▪ Профилно интервю.
  • 12
    Как се оцелява по време на криза?
    ▪ Що е то криза? 8 типа кризи.
    ▪ Правила за справяне с криза
    ▪ Какво включва кризисната комуникация?
    ▪ Какво да не правите по време на кризисно интервю?
  • 13
    Сценичната треска
    ▪ Как да преодолеете притеснението?
    ▪ 10 работещи техники за справяне със страха от публична изява.
    ▪ Как сценичната треска може да стане Ваш приятел?
13 и 14 януари
13 и 14 януари
Програма
10:00 - 12:30
учебна сесия 1
12:30 – 13:00
обяд
13:00 – 15:30
учебна сесия 2
15:30 – 15:45
кафе пауза
15:45 – 17:45
учебна сесия 3

"Зад всяка успяла, уверена и изискана ЖЕНА,
стоят знания, умения и осъзнатост!"


Йордана Димитрова
Експерт Личен Имидж и Бранд
Специалист по Етикет, Елегантност и
Емоционална интелигентност
13 и 14.01.2024| 10:00-18:00
ул.Георг Вашингтон 24
ATRIUM Business Center
Как да бъда медийно атрактивен?
Дрескод: Smart casual

Включва:
  • 14 часа интензивен практически курс за ефективно общуване с медиите
  • професионален видео оператор и наем на техника за създаване на симулирана телевизионна среда
  • 2 кафе паузи
  • 2 обяда

Бонуси:
  • До 2 безплатни едночасови индивидуални консултации, свързани с предстоящи интервюта/участия в медиите.
  • След завършване на обучението ще получите под формата на PDF своя наръчник за ефективна комуникация с медиите (съдържа основните елементи от курса), за да можете да се връщате към наученото и по- лесно да го прилагате в своите бъдещи участия.

Местата се запазват с плащане на билета.
За допълнителна информация: 0877 44 2222