ПЪТЕШЕСТВИЯ

За Нова година на плаж в Хургада, Египет!

Решихме със съпруга ми да посрещнем новата 2022 година на екзотично и непознато място, сред стотици непознати хора, с непознати традиции!
Тази година една от най-актуалните дестинации, които предлагаха повечето туристически агенции беше Египет, в двете му популярни дестинации Хургада и Шарм Ел Шейх. Тези два града са с концентрация на 4 и 5 звездни хотели, като основния им поминък е туризъм и търговия.
Доверихме се на препоръката на агенция и избрахме хотел Хавай Льо Жарден в град Хургада, част от голяма местна верига. Сърцето и чара на хотела се оказаха приказната им градина, в която се намира огромен аквапарк, а самата флора се поддържа ежедневно с много труд и любов. В самия край на декември, бяхме благословени с два слънчеви дни без вятър, и успяхме да се насладим на галещите и топли лъчи във време, когато в България имаше минусови температури. Типа изхранване е all inclusive, и местен гид ни препоръча да не рискуваме с храна извън хотела, освен ако не е организирана от тях.

Препоръчаха ни красиви места, които да посетим и няколко от актуалните екскурзии за района. Едно от екзотичните места в Хургада е местната Марина, в близост до която има богат пазар, мол и по-луксозни магазинчета. Там цените са фиксирани, докато в
по-ниския клас места за пазаруване може да се пазариш и съответно да договориш
по-изгодна цена. Основното, което туристите купуват са магнити и сувенири с културните образи и ценности на Египет, като пирамидите, сфинкса, Нефертити, скарабей, черна котка и др. Както и всякакви кремове, масла и местни билки със специфичен ориенталски аромат. Залагат много на ръчно забъркани смеси от масла, основно с предназначение за разкрасяване на дамите.

Страната е мюсюлманска, но в нея има и много християни, като съответно се подчиняват на различни закони. Има много джамии навсякъде, тъй като религията ги заставя да се молят по 5 пъти дневно. А единствената църква в Хургада се охранява и е с високи железни огради против външни посегателства.

На 31.12.2021 г. в чест на отиващата си година, имахме 4 часова екскурзия, която включваше спускане с подводница на 25 метра дълбочина в океана. Беше чудесно организирано и много вълнуващо. На катамарана, с който пътувахме до подводницата имаше фотографи, които правят фотосесия на желаещите и запечатват доста от вълнуващите моменти със снимки и видео. Както споменах, аз обожавам снимките и колекционирането на красиви спомени, и съм много благодарна на съпруга ми, че позира заради мен, тъй като самия той не обича да се снима.

Спускането беше вълнуващо и малко страшно, но си струваше. Около подводницата плуваха трима водолази, които хранеха рибките и ги привличаха да плуват редом с подводницата, за да може да ги разгледаме отблизо. Снимаха ни и отвън с водоустойчива техника, което беше доста изненадващо, но интересно решение. Накрая на екскурзията ни връчиха сертификати с имената ни, написани на техния език. Върнахме се пълни с впечатления и заредени с емоции за празничната нощ

Новогодишното тържество беше семпло, но за това пък посрещнахме първо в 23 ч. руската Нова година, и после още веднъж българската. Имаше много танци и огромна торта за всички гости на хотела. Легнахме си навреме, тъй като на следващия ден ни предстоеше сафари в пустинята, една от популярните екскурзии, които препоръчвам.

\DFFG

Казват, че както ти тръгне годината от първия ден, така ще продължи докрая!
Нашият първи ден на 2022 г. беше изпълнен с истински приключения и чудеса!

Сутринта тръгнахме от хотела без очаквания, в задушевна обстановка с нашите нови приятели от българската група. Беше си предизвикателство пътуването, особено на неравностите и с токчетата по пътя, но затова пък всички бяхме в чудесно настроение. Между шегите и смеха ,стигнахме неусетно до базата за пустинното сафари. Там ни екипираха със специални местни шалове, които предпазват от слънцето и прахта.

Като истински бедуини, групичката ни се отправи отново с джипа през още по-предизвикателен маршрут към сърцето на пустинята. Близо 35 минути надбягване с джипове - мъжете бяха въодушевени и похвалиха шофьора. Спряхме в подножието на скалите и от там пеша към върха.

Покорихме го и запечатахме кадри за спомен ! Точно преди да се спуснем надолу по пясъчния склон, заваля дъжд - не е валял в Хургада от 5 години, по думите на нашия местен гид Ихаб.
След дъжда разбира се се появи дъга - второ чудо в рамките на час!

Отправихме се към местно бедуинско село. Там ни очакваше ново приключение - езда на камили. Очакваха ни коленичили и наредени в редица. Нямах представа колко са високи, когато се изправят. А изправянето и слизането си бяха вълнуващи моменти. Избрах си най-красивата и единствена бяла камила. Водачката ми обаче не пожела да се снима - после разбрах, че им е забранено.
Видяхме и как се прави бедуински хляб, а най-смелите го и опитахме! Кога друг път ще имаме такава възможност ?

Разходихме се из местните пустинни "супермаркети", в които основно се продават билки за чай, ръчно изработени дрънкулки и тъкани черги от камилска вълна.

Посетихме местната джамия. За бедуините разбрах, че са мюсюлмани и се молят също по 5 пъти дневно. Имат право на 4 жени, могат и да се развеждат. Живеят в пустинята и не се подчиняват на законите на държавата. Нямат болници и училища, но развиват бизнес и имат начинания в града. Понякога пращат синовете си да се изучат, но не ги връщат да живеят в пустинята. Интересен народ.

Пихме местен чай, с неясен произход, в местния "бар". Някак си преоцених всички възможности и блага в нашия живот, и как ги приемаме за даденост!
Върнахме се в Сафари базата, където ни очакваше групова обиколка с бъгита. Вълнуващо, пясъчно и шумно. Оцелях!

Вечерта завърши с пустинен залез, вкусна вечеря, и екзотична шоу програма. Един красив финал на първия вълнуващ ден от новата година!

Разбира се, чудесата продължиха! На 2 януари се събудихме с новина за сняг в Хургада и бедствено положение, за първи път от 70 години. Тук нямат канализации за отводняване и пътищата са под вода. Отмениха всички екскурзии.

След закуска, решихме да се разходим из красивата градина на хотела ни, и естествено да запечатаме красотата в снимки. След разходката, решихме да посетим магазините около хотела. Време за подаръци и магнитчета. Намерихме прилично магазинче с качествени тениски от 100% египетски памук и направихме добър шопинг. Както споменах в началото - тук всички обичат пазарлъка и няма фиксирани цени. Собственика на магазина ни покани на египетско кафе. Видяхме, че си има стена на банкнотите, и решихме и ние да оставим българска следа на нея. Беше много щастлив. Разказа ни, че са шестима братя и всичките се казват Джо. Родителите му определено имат чувство за хумор!

След обяда и обедната почивка, имахме час за двоен масаж в Спа центъра към хотела. Вече ни разпознават! Моята хавайска визия се оказа доста запомняща се! Масажа беше божествен. Мениджърът Али, толкова ни хареса, че обеща да ни дойде на гости в София.

Последната ни египетска вечеря, споделихме с новите ни приятели от България. Има си чар в пътуването с агенция - запознаваш се с нови и интересни хора! Особено , когато са интелигентни и с чуство за хумор!

Обещахме си да се върнем отново в Египет, но този път близо до столицата Кайро, за да посетим пирамидите, сфинкса, и историческия музей, който се намира там. Определено шест дни не стигат да видиш всички известни забележителности и да релаксираш едновременно!

Автор : Мирослава Велева-Радкова.