ПЪТЕШЕСТВИЯ
За екзотичната си почивка на остров Пукет в Тайланд, и защо би се върнала отново там, ни разказва Зорница Господинова!

Пукет - островът на усмивките, който завладява сърцата!

Тайланд е държава, в която съм била не веднъж, и в която имам много приятели и бизнес партньори. Когато видях, че страната отново е отворена за посещение и има директен чартърен полет, не се поколебах и за секунда, с радост приех да посетя остров Пукет, на който до този момент не бях ходила.

Ние като европейци сме бързи, изнервени, искаме всичко тук, сега и на момента, а местните жители на остров Пукет те посрещат с голяма усмивка и за секунди те обезоръжават - мили и любезни, не случайно остров Пукет сe нарича “Островът на усмивките”.
Избрах луксозен хотел в северната част на острова. Тогава не знаех, че остров Пукет е толкова голям и че ще трябва да пътувам по минимум два часа на ден ако искам да посетя най-известните места в околността - острова Ко Пи Пи, залива Мая Бей, нощния живот и шопинг на Бангла роуд, танцувалното шоу и постановки на FantaSea & Simon Cabaret. Но въпреки това, хотелът се оказа на най-добрият и най-спокоен плаж в Пукет, а само на 5 минути от хотела с такси се намира най-известният в топ 3 плаж в света, на който можете да се снимате с кацащ самолет.
Бях впечатлена от дизайна на хотела, изцяло в тайландски стил - кралското легло, диван с много възглавнички, белият мрамор в банята и разбира се, голямата слонска глава поставена точно до ваната ми. Всеки детайл имаше своето място - дървени кутии за салфетки, кутия за чай и кафе, украсени с многобройни цветни стъклени орнаменти и красиви дърворезби. Впечатляващата външност на хотела беше в унисон с интериорния дизайн - истински кралски дворец!
Първата вечер реших да посетя шоу програмата “FantaSea”, разказваща както легендарни исторически случки от тайландския бит и култура, така и представяща традиционни тайландски танци от различни региони на страната. Програмата включва редица акробатични номера и участието на тигри, слонове, биволи, кози и кокошки. Шоуто се провежда в двореца на слоновете “Palace of elephants”, който сам по себе си представлява великолепно архитектурно постижение.

На следващия ден ни очакваше много наситена екскурзионна програма посещаваща 5 различни острова, сред които така известия остров Ко Пи Пи, залива Мая Бей и плажът на маймуните.
Мая Бей е красив залив, разположен на Phi Phi Leh, на който е сниман едноименния филм с Леонардо
ДиКаприо - “Плажът”. В целия национален парк Пи Пи се редуват живописни картини на високи скали, буйна зелена тропическа растителност, красиви заливи, плажове и много плавателни съдове с туристи, които дебнат за заснемането на красив кадър.
Плажът на маймуните е малък плаж. Когато приливът го залива, маймуните стоят високо в скалите, това е мястото, което те обитават. Когато има отлив, маймуните слизат на плажа и туристите могат да запечатат красив кадър. Ние имахме късмета да видим красива пухкава майка маймуна и малкото и маймунче. Следваше дайвинг и шнорхелинг, за хората, които искат, а който не обича да се мокри, можеше да отиде да обядва. Ние, разбира се, нямахме търпение да се гмурнем и да видим цветните рибки и корали. Не след дълго и ние решихме да обядваме и ни посрещна шведска маса с тайландски и индийски ястия сред които имаше ориз с куркума, пиле, салати и риба.

На другия ден решихме, че е време да видим нощния живот на острова и си организирахме трансфер от нашия хотел до населеното място Патонг с най-известната улица с барове и дискотеки - Bangla Road. Вечеряхме в ориенталски ресторант в близост до едноименната улица, след което се отправихме на шопинг за сувенири - статуи на Буда, бижута с перли, магнитчета за хладилник, висулки от златни и сребърни слончета, красиви чаши, купички и дори цели сервизи - изборът е безкраен. За почерпка избрах бонбони с вкус на манго, дуриан, таро и всички почерпени останаха безкрайно впечатлени от вкуса и сладостта на бонбоните. Време беше да изберем заведение, в което да опитаме от месните коктейли, на улицата всеки втори ни канеше да влезем в заведението, в което той работи и да прекараме вечерта там. Всички заведения бяха запълнени с местни момичета, някои чакаха на масите да бъдат почерпени от чужденците, а други танцуваха в обособените за това места.
На другата сутрин обиколката на острова определено ме впечатли - посетихме два местни храма - един в китайски, а другия в будистки стил. И двата храма бяха много красиви, изрисувани, с множество статуи. В китайския храм имаше статуи на същества от китайската митология, както и статуя на богинята Куан Ин, а будисткият 3-етажен храм “Wat Chаlong” беше изрисуван със сцени от живота на Буда, на всеки етаж имаше златни статуи на Буда, а на последния - част от костта на Буда - свято място за всеки следващ Теравада будизма и не само.

След красивите храмове посетихме ферма със слонове, в която може да закупите банани и да нахраните своето слонче. Аз избрах да нахраня моето 14-годишно слонче и новороденото на няколко месеца малко слонче, което с радост приемаше всеки банан, но в същото време стоеше близо до майка си и радостно тичаше към мен, когато види храна.

Следващата спирка беше посещението на парк с тигри. Аз съм любител на животните, искам те да са на свобода и да живеят в естествената си среда, но статистиката показва, че от година на година, популацията от тигри намалява както в Индия, така и в Тайланд и в други страни по света. Грижата за тигрите в този парк е от много високо ниво. Персоналът е с маски, преди да се пипа животното, всеки турист трябва да си измие ръцете със сапун и вода, старателно да подсуши ръцете си и да докосва животното нежно и само по задните крака и гърба. Пипането на глава, уши и предни крака е строго забранено.

Посещението на статуята на Големия Буда също е впечатляващо, но това е по-скоро туристическа атракция, а не храм с религиозно значение. Обиколката на остров Пукет определено си заслужава, затова ако имате тази възможност - осъществете я.
И ето че най-дългоочаквания ден за мен настъпи - пътешествието до Similan islands. Никой не ми беше разказвал за тези острови и този национален парк, а те се оказаха най-доброто и красиво място за гмуркане. Тюркоазено синя вода, бял ситен като пудра захар пясък и характерни за това място обли и големи камъни, напомнящи за пейзажа на Сейшели. На първия остров посетихме ''Sail rock'' - едноименната скала станала рекламно лице на всяка една туристическа брошура за посещение на този национален парк.

След разходка по екопътеката и фото пауза, се качихме отново на лодката и пристигнахме на красиво място за шнорхелинг, тук видях големи и красиви риби - дълбочината беше около 15 метра, затова с радост се гмурках и заснемах всички корали и риби, които срещах по пътя си. На лодката ни раздадоха бисквити и безалкохолни напитки, за да се подкрепим докато пристигнем на следващия красив остров - с няколко плажа, място за отдих и разбира се - вкусен морски обяд: големи кралски скариди, миди и риба бяха само част от специалитетите.

Следва още едно красиво място за гмуркане, плитко - около 3-4 метра, но много живописно и хиляди цветни рибки. След което отново се отправихме към хотела.
На следващия ден тропическата реалност реши да покаже и второто си лице - заваля дъжд. Беше толкова красиво, успокояващо и релаксиращо. Реших да не ходя на морско пътешествие заради атмосферните условия, а да посетя Simon Cabaret - изключително танцувално шоу, красиви костюми и музика и танци от Индия, Тайланд, Китай, Русия и САЩ, всичко това изпълнено от тайландски артисти. След шоуто решихме да изпием по един кокос орех и няколко коктейла на вече известното ви място - Бангла роуд.

Последният ден от моето тайландско пътешествие посветих на време за себе си - разходка по плажа, цялата обсипана с орхидеи, вкусна закуска и почивка преди директния 11-часов полет за България.
Благодаря, Тайланд, до нови срещи!